PRAKSIS STRATEGI PEMBELAJARAN KEJURUAN BIDANG AGRIBISNIS ABAD 21

Hestina Windiyati(1*)
(1) SMK Muhammadiyah Pangkalan Bun
(*) Corresponding Author
DOI : 10.30738/jtvok.v5i2.2474

Sari

The challenges facing vocational education in the 21st century are increasingly complex. The demands of work in the global era require a creative, innovative, initiative, leadership, independent, able to work in a team, literacy skills, effective communication skills, problem-solving skills, and entrepreneurship skills. This study aims to describe the praxis of vocational learning strategies of field agribusiness in 21st century. Some praxis of  learning strategies that are relevant to the field of agribusiness, namely 1) entrepreneurial approach, 2) industrial work practices, 3) teaching factory, 4) project work, 5) Problem-Based Learning, 6) Discovery Learning 7) Inquiry Learning, 8) Contextual Learning, 9) Jigsaw Learning.

Kata Kunci


agribusiness learning, vocational learning, learning strategies

Article Statistic

Sari view : 187 times
PDF (BAHASA INDONESIA) (English) views : 64 times

File PDF yang Anda pilih harus dimuat di sini jika perambah web mempunyai plugin PDF reader diinstall (sebagai contoh: versi sekarang dari Adobe Acrobat Reader).

Alternatif lain, Anda juga bisa mengunduh file PDF langsung ke komputer Anda, dan bisa dibuka dengan menggunakan PDF reader. Untuk mengunduh PDF, klik tautan Unduh di bawah ini

Jika ada membutuhkan informasi lebih lanjut tentang cara mencetak, simpan dan bekerja dengan PDF, menyediakan Highwire Press bantuan Pertanyaan yang sering diajuka mengenai PDF.

Layar Penuh Layar Penuh dimatikan

Teks Lengkap: PDF (BAHASA INDONESIA) (English)

How To Cite This :

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.


##submission.copyrightStatement##