Analisis Kemampuan Multirepresentasi (Verbal dan Matematis) Mahasiswa Fisika Tentang Konsep Spektrum Gelombang Elektromagnetik
DOI:
https://doi.org/10.30738/cjipf.v8i1.10467Abstract
References
Andromeda, B., Djudin, T., & Haratua, T. M. S. (2017). Analisis Kemampuan Multirepresentasi Siswa Pada Konsep-Konsep Gaya Di Kelas X Sma Negeri 3 Pontianak. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 6(10), 1–16.
Arifiyanti, F., Djudin, T., & TMS, H. (2013). Penggunaan Model Problem Based Learning Dengan Multirepresentasi Pada Usaha Dan Energi Di Sma. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Untan, 2(10).
Fitriyah, N., Harijanto, A., & Sudarti. (2018). Analisis Pemahaman Konsep Spektrum Gelombang Elektromagnetik pada Siswa SMA Kelas XII di Kabupaten Bondowoso. Penerapan Pendekatan Problem Posing Untuk Meningkatkan Kemampuan Representasi Visual Matematis Siswa SMP, 3(2), 227–234.
Harun, M., Sutopo, & Kusairi, S. (2016). Analisis Kemampuan Representasi Siswa pada Pokok Bahasan Fluida. In Semnas Pendidikan IPA Pascasarjana UM (pp. 361–364).
Irwandani. (2014). Multi Representasi sebagai Alternatif Pembelajaran dalam Fisika. Jurnal Ilmiah Pendidikan Fisika Al-BiRuNi, 3(1), 1–10.
Kohl, P. B., Rosengrant, D., & Finkelstein, N. D. (2007). Strongly and Weakly Directed Approaches to Teaching Multiple Representation Use in Physics. 3(1).
Utami, L. S., Wayan, N., & Darmayanti, S. (2019). Pemahaman Konsep Mahasiswa Fisika Materi Gelombang Dan Optik Tahun Akademik 2018 / 2019. 5, 53–58.
Van Heuvelen, A., dan Xueli, Zou. (2001). Multiple Representations of Work-Energy Processes. Americans Journal of Physics. 69 (2): 184-194.
Waldrip, B., Prain, V., & Carolan, J. (2014). earning Junior Secondary Science through Multi-Modal Representations. July.
Yusup, M. (2009). Multirepresentasi dalam Pembelajaran Fisika. Seminar Nasional Pendidikan FKIP Unsri, 1–7.
Zacharia, Z., dan Anderson, O. R. (2003). The Effect of An Interactive Computer-Based Simulation Prior to Performing A Laboratory Inquiry Based Experiment on Students’ Conceptual Understanding of Physics. Americans Journal of Physics. 71 (6): 618-629.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
The copyright in this website and the material on this website (including without limitation the text, computer code, artwork, photographs, images, music, audio material, video material and audio-visual material on this website) is owned by Compton: Jurnal Ilmiah Pendidikan Fisika and its licensors.
All articles published by Compton: Jurnal Ilmiah Pendidikan Fisika are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International. This permits anyone to copy, redistribute, remix, transmit and adapt the work provided the original work and source is appropriately cited.