Development of Thematic Modules on My Ideas Based on Constextual Teaching and Learning (CTL) to Improve Learning Outcomes of Class IV Students
Keywords:
Modul, constextual teaching and learning (CTL), learning outcomesAbstract
References
Kadir, A. (2013). Panduan Praktis Mempelajari aplikasi mikrokontroler dan pemrogramannya menggunakan Arduino. Yogyakarta: Andi.
Nursanti, E., & Handoko, F. (2016). Pemanfaatan Barcode Scanning Untuk Peningkatan Kualitas dan Inventory. Prosiding SENIATI, (Book-1).
Sugiyono. 2010. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: CV Alfabeta.
Putra, N. (2013). Metode Penelitian Kualitatif Manajemen. Raja Grafindo Persada, Jakarta.
Sugiyono. 2009. Metode Penelitian Bisnis. Edisi Ketujuh. Bandung: CV Alfabeta
Eko Putro Widyoko. (2012). Teknik Penyusunan Instrumen Pendidikan. Yogyakarta: Pustaka Pelajar
Hake, R. R. (1998). Interactive-engagement versus traditional methods: A six-thousand-student survey of mechanics test data for introductory physics courses. American journal of Physics, 66(1), 64-74.