HUBUNGAN ANTARA KEPUASAN KONSUMEN DENGAN INTENSITAS PENGGUNAAN KARTU PRABAYAR

Authors

  • Mayreyna Nurwardani
  • Sumaryono Sumaryono

DOI:

https://doi.org/10.30738/spirits.v3i2.842

Abstract

ABSTRACT

This research aimed to find out the relationship between customer satisfaction and the intensity of using prepaid cards such as Simpati,Mentari,Pro XL and Im3.The subject of this research are 40 students of Faculty Y State Universities in Yogyakarta, the range of the age between 18-26 years old, assuming they have gadget. Data collected by using consumer satisfaction scale, the intensity using demographic, and interviews. Unfortunately the result show there is no relationship between customer satisfaction and the intensity of use of prepaid cards.

Key words:consumer satisfaction, the intensity of the use of prepaid cards

References

Assael, H. 1992. Consumer Behaviour and Marketing Action. Boston: PWS Kent Publishing Company.

Azwar, S. 1988. Sikap Manusia:Teori dan Pengukurannya. Yogyakarta: Penerbit Liberty

------------2000. Reliabilitas dan Validitas. Yogyakarta: Pustaka Pelajar

------------2000. Penyusunan Skala Psikologi. Yogyakarta: Pustaka Pelajar

Dharmmesta, Basu Swastha. 1994. Perilaku Konsumen Indonesia Tahun 2000. Jurnal Kelola, 6, 83-94

Dharmmesta, Bayu Swastha. & Handoko, T.H. 1982. Manajemen Pemasaran: Analisa Perilaku Konsumen. (Edisi pertama). Yogyakarta: BPFE

Engel, J. Blackwell, R.G. Minkari, P.W. 1992. Consumer Behaviour. Holt, Rinehard and Wilson, Inc.

Hadi, Sutrisno. 2000. Statistik, (Jilid Dua). Yogyakarta : Andi Offset

Handoko, Hani.T. 1984. Manajemen. Yogyakarta: BPFE dan LMP2MAMP_YKPN

------------1994. Marketing Management : Analysis, Planning, Implementation and Control. (8th edition). New Jersey : Prentice Hall, Inc.

Peter, paul. J & Olson, C. Jerry. Consumer Behaviour. (4th edition). Erlangga.

Soekanto, Winahyo. Tren Perkembangan Industri Telekomuikasi pada 2003. Dalam Koran Tempo, 6 Januari 2003. Jakarta.

Solomon, Michael. R. Consumer Behaviour. (3rd edition). Prentice Hall, Inc.

Sugiyono. 2003. Statistika untuk Penelitian. Bandung: CV Alfabeta.

Sutisna. 2001. Perilaku konsumen dan Komunikasi Pemasaran. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.

--------- (2002). Telekomunikasi tetap pilihan utama investor. Dalam Bisnis Indonesia. 28 Oktober 2002. Jakarta.

--------- (2003). Operator harus gali layanan nilai tambah. Dalam Bisnis Indonesia. 15 Januari 2003. Jakarta.

--------- (2003). Persaingan Infrastruktur vs Persaingan Pelayanan. Dalam Bisnis Indonesia. 7 Februari 2003. Jakarta.

--------- (2003). Kartu Prabayar ramai-ramai roaming Internasional. Dalam Tren Digital. Edisi Maret. Jakarta.

--------- (2003). Perang Industri Seluler merebut Pasar Lewat Citra. Dalam Teknotel. 7 April 2003. Jakarta

--------- (2003). Mengharapkan tariff ponsel turun lagi. Dalam Tren Digital. Edisi April. Jakarta.

--------- (2003). AMI-Customer Satisfaction Measurement and Management. Dalam www.geocities.com/yazma_2000 ami.html

--------- (2003). Refleksi Kepuasan. Dalam www.globalteleshop.com/enambintang.php.

--------- (2003). Kualitas Pelayanan dan Kepuasan Pelanggan. Dalam www.ut.ac/ol-supp ADBI 4433 hal5.htm

Published

2017-04-15

Issue

Section

Artikel