UPAYA MENINGKATKAN MINAT DAN PRESTASI BELAJAR MATEMATIKA MELALUI METODE RESITASI SISWA KELAS V SD NEGERI 2 GEBANGSARI KEBUMEN TAHUN PELAJARAN 2012/2013

Authors

  • Arif Kurniawan
  • Esti Harini

DOI:

https://doi.org/10.30738/.v2i1.17

Keywords:

Interests, Achievement, recitation

Abstract

The purpose of this study is to increase interest in mathematics learning and achievement Elementary School fifth grade students using method 2 Gebangsari recitation. This research is Classroom Action reserarch (CAR). Data collection techniques in this study conducted by observation, questionnaires, tests, and documentation. The results showed the average value of the 59 students' initial skills test first cycle and test cycle II 60.95 74.52. Given the recitation method can increase interest and achievement mathematics learning, teachers are expected to implement the method.

References

Djamarah, Syaiful Bahri. Z, Aswan. 1996. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta

Erman Suherman, dkk. 2003. Strategi Pembelajaran Matematika Kontemporer. Bandung : JIKA-UPI.

Oemar Hamalik. 2009. Proses Belajar Mengajar. Jakarta:Bumi Aksara.

Slameto. 2010. Belajar dan faktor-faktornya yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka cipta.

Sugiyono. 2010. Statistik Untuk Penelitian .Bandung: Alfa Betha.

Suharsimi Arikunto, dkk. 2008. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.

Tim Penyusun Kamus Pusat Pembina dan Pengembangan Bahasa. 2007. Kamus Besar Bahasa Indonesia Edisi Ketiga. Jakarta: Balai Pustaka.

W.S Winkel. 2004. Psikologi Pendidikan dan Evaluasi Belajar. Jakarta: Gramedia.

Published

2014-03-01

Issue

Section

Artikel